Det finns olika anledningar till att vi vill jobba med tydliga specialkostvillkor på Skogshem & Wijk. Läs mer här nedan.
Det finns olika anledningar till att vi vill jobba med tydliga specialkostvillkor på Skogshem & Wijk
Vår definition av SPECIALKOST är all mat som ändrats/justerats i förhållande till den mat som serveras till hela gruppen. Specialkost avser alltså både medicinsk och allergikost, etisk eller religiös kost samt livsstildieter och personliga preferenser
Skogshem & Wijks mål är alltid att vara flexibla och serviceinriktade – men vid sent anmäld specialkost eller sena ändringar har vi rätten att debitera extra, baserat på ökade kostnader. I våra bokningsvillkor framgår vad som gäller rörande specialkost. I korthet kan man säga att vi gärna säger JA till allt – men att specialkost utöver grundnivå kostar extra.
SPECIALKOST GRUNDNIVÅ – INGÅR
SPECIALKOST EXTRA
Följande specialkost debiteras med +25 % av måltidspaketet – om kunden godkänner sådan specialkost (om det krävs att menyn anpassas för de personerna).
Den som är ansvarig/beställare väljer själv om gästerna under vistelsen skall helt få anpassa sin mat själva eller om grundnivån gäller.
Tyvärr har vi normalt ingen möjlighet att anpassa oss efter luftburen allergi.
14 ALLERGENER
Läs mer om allergener här på livsmedelsverkets hemsida:
Allergeninformation (livsmedelsverket.se)
INNAN arrangemanget
Senast 14 dagar innan eventet behöver vi skriftligen få in specialkostlistor från gästerna. Ladda ner Skogshem & Wijks mall specialkost här. Om inte denna lista används kan vi komma att debitera 500 kr i administrativ avgift. S&Ws mål är alltid att vara flexibla och serviceinriktade – men vid sent anmäld specialkost eller sena ändringar har S&W rätten att debitera extra baserat på ökade kostnader. S&W tar i den mån det går hänsyn till specialkostlistan vid framtagande av menyerna. Menyn kan inte delges med framförhållning. Önskas en fastställd meny i förväg gäller tillvalsmenyer med menytillägg.
UNDER arrangemanget
Vid fikat markeras specialkosten med skyltar så det blir tydligt för gästen vad de kan äta och inte. Till lunch serveras buffé, där det alltid finns ett vegetariskt alternativ och alla rätter är laktosfria. På vår frukostbuffé har vi ett brett urval där gästen kan göra många egna val. På både lunch och frukost finns stationer för gluten- och laktosfritt.
Till middagarna arbetar vi på olika sätt beroende på hur stora sällskap det är som serveras. De som har anmält specialkost får en lapp med beställd specialkost på så att servispersonalen kan identifiera de olika önskemålen. Vår ambition är att de gäster som beställt specialkost ska få sin mat serverad och presenterad samtidigt som övriga gäster.
EFTER arrangemanget
I samband med faktureringsunderlag/faktura så redogörs för debitering kring specialkosthantering.
De kostnader som kan förekomma/tillkomma är:
Avvikelser från förbeställd specialkost. Alltså överbliven specialmat pga. att de som beställt specialkost ätit vanligt i stället.
Vill du ta del av våra senaste nyheter och erbjudanden? Fyll i din e-post så får du nästa nyhetsbrev.
Made by Marknadsföringsbyrån